Σηκωθείτε απ την καρέκλα σας!

POSTED BY admin | Νοέ, 12, 2017 |

Είναι γνωστό σε όλους μας ότι η φυσική δραστηριότητα παρουσιάζει σημαντικά οφέλη για την υγεία του ανθρώπου,βοηθάει στην φυσική ευεξία του ανθρώπινου οργανισμού και συμβάλλει και στην προστασία από την εμφάνιση διαφόρων νοσημάτων.Η ενέργεια που παίρνουμε καθημερινά από τις τροφές που καταναλώνουμε πολλές φορές ξεπερνά τις ενεργειακες μας ανάγκες κι αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με το πόσο τρώμε αλλά και με το πόσο ασκούμαστε. Η καθιστική ζωή  είναι το κύριο χαρακτηριστικό του τρόπου ζωής στο σύγχρονο Δυτικό Κόσμο και αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες κινδύνου για σωρεία νοσημάτων.Το αποτελέσμα του σύγχρονου τρόπου ζωής κάνει επιτακτική την ανάγκη προώθησης  πιο δραστήριου τρόπου ζωής καθως η φυσική δραστηριότητα και η υγεία σχετίζονται άμεσα σε πολλούς και διαφόρους τομείς.

Υψηλότερα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας  συσχετίζονται με χαμηλότερα ποσοστά θνησιμότητας για τους γηραιότερους όσο και για τους νεότερους σε ηλικία ανθρώπους.Ακόμα και εκείνοι οι μετρίως δραστήριοι σε τακτική βάση, έχουν χαμηλότερα ποσοστά θνησιμότητας σε σχέση με εκείνους που είναι λιγότερο δραστήριοι.Η συχνή μέτρια φυσική δραστηριότητα μειώνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα και κυρίως τον κίδυνο του εμφράγματος του μυοκαρδίου το ίδιο με την αποχή από το κάπνισμα, επίσης καθυστερεί την ανάπτυξη υπέρτασης και  μειώνει την αρτηριακή πίεση στους υπερτασικούς.Ανάμεσα στα πολαπλά οφέλη της άσκησης φαίνεται να είναι και η προστασία άπο διάφορους καρκίνους όπως πχ τον

καρκίνο του παχέως εντέρου. Η μέτρια και συχνή φυσική δραστηριότητα μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης του διαβήτη τύπου ΙΙ δηλαδή των ενηλικών και προστατεύει από την οστεοαρθρίτιδα και την οστεοπόρωση.Ενα όμως σημαντικότατο και αναμφισβήτητο όφελος από την αυξημένη δραστηριότητα είναι προστασία του ατόμου από την παχυσαρκία και η υψηλή συνεισφορά της στην πρόσπαθεια απώλειας του περιττού βάρους.Επιπλέον οφέλη που πρακύπτουν από την φυσική δραστηριότητα είναι η καταπολέμηση της κατάθλιψης και και του άγχους και η βελτίωση της διάθεσης του ατόμου.Η αυξημένη φυσική δραστηριότητα βελτιώνει γενικά την ποιότητα της ζωής μας,μας κάνει πιο δυνατούς και πιο χαρούμενους και μας  προστατεύει από τους κινδύνους πολλών ασθενειών.Το πόση δραστηριότητα βέβαια χρειαζόμαστε κάθε μέρα έχει σχέση με πολλούς παράγοντες που αφορούν τον καθένα μας ξεχωριστά.Η ηλικία, η κατάσταση της υγείας μας,το είδος της εργασίας μας καθιστούν αναγκαίο να συμβουλευθούμε κάποιον ειδικό πρίν δομήσουμε ένα πλάνο αύξησης της δραστηριότητας μας πχ η ορειβασία η το περπάτημα στο βουνό δεν θα ταίριαζε σε κάποιον με δισκοπάθεια.Μια απλή μέθοδος που μπορεί να βοηθήσει τους περισσότερους είναι να αυξήσουν το περπάτημα στις απλές καθημερινές δραστηριότητες όπως στην μετάβαση στον χώρο εργασίας,κατεβείτε από το λεωφορείο μια –δυο στάσεις νωρίτερα ή παρκάρετε μερικά τετράγωνα μακρύτερα από την δουλειά η το σπίτι.Περπατήστε με έναν σχετικά γρήγορο ρυθμό στην αρχή 5-10 λεπτά ημερησίως και σιγά σιγά αυξήστε τον χρόνο στα 30-50 λεπτά ημερησίως.

Διαλέξτε ένα σπόρ η μια δραστηριότητα που να συνδυάζει την άσκηση με την ευεξία.

Σηκωθείτε από την καρέκλα σας και εξαντλήστε την κάθε αφορμή για βόλτα με τα πόδια η το ποδήλατο,ότι ο καθένας μπορεί και ότι οι συνθήκες επιτρέπουν.

TAGS :