Η δίαιτα Ζώνης

POSTED BY admin | Νοέ, 13, 2017 |

Η δίαιτα  Ζώνης συνιστά τον περορισμό της πρόσληψης υδατανθράκων για να εξασφαλίσει χαμηλό επίπεδο έκρισης ινσουλίνης και αύξηση της πρόσληψης πολυφαινολών και ω-3 λιπαρών οξέων.Η φιλοσοφία της διατροφής αυτής είναι ή αποφυγή της φλεγμονής που προκαλείται από τρόφιμα. Ο ισχυρισμός στον οποίο βασίζεται η διατροφή είναι ότι θα βελτιώσει το σωματικό βάρος,θα επιβραδύνει τις συνέπειες του γήρατος και θα προστατεύσει το άτομο από τις ασθένειες.Ο περιορισμός και η αποφυγή των επεξεργασμένων υδατανθράκων  θα εξασφαλίσει την μείωση της έκρισης ινσουλίνης και του φαινομένου της φλεγμονής. Η διατήρηση των επιπέδων ινσουλίνης μέσα στη θεραπευτική ζώνη σημαίνει παραμονή στη «Ζώνη».

Σύμφωνα με την θεωρία της δίαιτα ζώνης οι συνέπειες της  υπερβολικής κατανάλωσης επεξεργασμένων υδατανθράκων  περιλαμβάνουν:

  1. αύξηση βάρους
  2. διακυμάνσεις της ινσουλίνης
  3. προ-διαβήτη και διαβήτη
  4. καρδιακή ασθένεια
  5. κακή συνολική υγεία

 

Γιατί κατά τους θεωρητικούς της δίαιτας Ζώνης συμβαίνει η διαιτητική φλεγμονή;

Τις τελευταίες εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια, οι άνθρωποι κατανάλωναν κυρίως τρόφιμα από δύο ομάδες τροφίμων, άπαχη πρωτείνη και φυσικούς υδατάνθρακες, όπως φρούτα και λαχανικά πλούσια σε φυτικές ίνες .Η θεωρία τους υποστηρίζει ότι τα ανθρώπινα γονίδια εξακολουθούν να είναι εκείνα του κυνηγού-συλλέκτη, παρά του αγρότη. Η γεωργία είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο όσον αφορά τα γονίδια μας. Με άλλα λόγια, τα γονίδιά μας δεν έχουν ακόμη προσαρμοστεί σε μια δίαιτα κατανάλωσης  επεξεργασμένων προϊόντων.

Οι άνθρωποι δεν έχουν την δυνατότητα να καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες επεξεργασμένων υδατανθράκων και όταν το κάνουν, εμφανίζονται δυσάρεστες βιοχημικές αντιδράσεις στο σώμα.

Η ένοια της «Ζώνης» αφορά ένα σύνολο κανόνων και περιορισμών που πρέπει το άτομο να τηρεί για να μένει εντός της.

Η δίαιτα Ζώνης έχει τέσσερις «πυλώνες» ή στόχους που ένα άτομο πρέπει να υιοθετήσει    και να γίνουν μέρος του τρόπου ζωής του.

Πρόκειται για:

1)Περιορισμό  των  θερμίδων χωρίς πείνα ή κόπωση

2)Διατήρηση χαμηλού επίπεδου φλεγμονής στο σώμα

3)Αύξηση της  χρήσης διαιτητικών πολυφαινολών για να ενεργοποιήθουν τα  γονίδια που θα φέρουν βελτιωμένη ευεξία

4)Περιορισμός  της φλεγμονή που προκαλείται από τα μικρόβια του εντέρου

Τά άτομα που θέλουν να ακολουθήσουν  την δίαιτα ζώνης  θα πρέπει να καταναλώνουν Υδατάνθρακες, λίπη και πρωτεΐνες στις ακόλουθες αναλογίες του συνόλου των ημερησίων θερμιδών που λαμβάνουν :

40% υδατάνθρακες

30%  λίπος

30% πρωτεΐνη

Δηλαδή σε ένα διαιτολόγιο 2000 kcal/24h θα πρέπει να παίρνουν  800 kcal από υδατάνθρακες 600 kcal από λίπος και 600 kcal από πρωτεΐνες κατά συνέπεια θα έχουμε έχουμε 200 γρ υδατανθράκων ημερησίως,67 γρ λίπους ημερησίως και 150 γρ πρωτεΐνες ημερησίως στο σύνολο των γευμάτων.

Στο διατροφικό πλάνο της δίαιτα  Ζώνης οι οδηγίες περιλαμβάνουν την κατανάλωση τριών γευμάτων και δύο σνακ κάθε μέρα. Κάθε γεύμα πρέπει να έχει κάποια πρωτεΐνη, περίπου το μέγεθος ενός μικρού στήθους κοτόπουλου και κάθε σνακ θα πρέπει να περιέχει κάποια πρωτεΐνη. Όσο περισσότερους υδατάνθρακες καταναλώνει κάποιος  τόσο περισσότερη ινσουλίνη εκκρίνει και η ινσουλίνη μετατρέπει τους υπερβολικούς υδατάνθρακες σε αποθηκευμένο λίπος ενώ το διαιτητικό λίπος δεν ενεργοποιεί την έκκριση ινσουλίνης. Ως αποτέλεσμα, τα διαιτολόγια Ζώνης επικεντρώνονται στο σχήμα:

  • Χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη υδατάνθρακες
  • διατροφικό λίπος
  • πρωτεΐνη 

Κανόνες της διατροφής Ζώνης

1)Ένα γεύμα ή σνακ θα πρέπει να καταναλώνεται το αργότερο μία ώρα μετά το ξύπνημα το πρωί.

2) Το διάστημα μεταξύ των γευμάτων πρέπει να είναι 4-6 ώρες.

3) Ένα γεύμα θα πρέπει να καταναλώνεται μεταξύ 2-2,5 ώρες μετά από ένα σνακ,ανεξάρτητα αν το άτομο είναι πεινασμένο ή όχι.

4)Το άτομο πρέπει να πίνει τουλάχιστον οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα.

5)Το γεύμα ή το σνακ πρέπει να ξεκινά με μια πρωτεΐνη χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Στη συνέχεια, το άτομο μπορεί να προσθέσει καλούς υδατάνθρακες με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως λαχανικά και φρούτα, και καλά λιπαρά όπως ελαιόλαδο ή αβοκάντο.

6)Η ποσότητα της πρωτεΐνης του γεύματος θα πρέπει να είναι περίπου 120 γρ για τους άνδρες και 85 γρ για τις γυναίκες. Πριν από κάθε γεύμα ή σνακ, κάθε άτομο πρέπει να αξιολογήσει το επίπεδο πείνας του. Αν δεν είναι πεινασμένο και το μυαλό του είναι καθαρό, βρίσκεται στη «Ζώνη.

Η περιγραφή της διάσημης αυτής δίαιτας από εδώ δεν αποτελεί κατά κανέναν τρόπο προτροπή στο να ωθήσει κάποιον να την εφαρμόσει αλλά απλώς να αποκωδικοποιηθεί εν μέρει η λειτουργία της καθώς εκατομμύρια άτομα σ όλο τον κόσμο έχουν μπεί στην λογική του να την εφαρμόσουν

TAGS :