Η οικογένεια και η διατροφή των παιδιών

POSTED BY admin | Φεβ, 24, 2016 |

Οι συνήθειες που αφορούν την διατροφή επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από την οικογένεια.Οι γονείς μεταφέρουν γνώσεις διατροφής, δίνουν παραδείγματα προς μάθηση και μίμηση, καλλιεργούν συγκεκριμένο συναισθηματικό περιβάλλον και σχέση με το παιδί και επηρεάζουν τις διαιτητικές συνήθειες και επιλογές του.Η στάση των γονέων απέναντι στο φαγητό γενικά, αλλά και απέναντι σε συγκεκριμένα τρόφιμα, « μεταδίδεται » και στο παιδί. Οι συμπεριφορές που αφορούν την φυσική δραστηριότητα επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τα σχολικό περιβάλλον και απο τους γονείς. Λειτουργείτε ως θετικά πρότυπα, καταναλώνοντας μια ποικιλία φρούτων και λαχανικών.

Προγραμματίστε τις ώρες των γευμάτων και τρώτε όλοι μαζί ως οικογένεια.Προσφέρετε τα νέα τρόφιμα, τα οποία είναι θρεπτικά αλλά όχι άμεσα αρεστά, τουλάχιστον 5-10 φορές.Επιτρέψτε στα παιδιά να αυτοελέγχονται, να καθορίζουν δηλαδή πότε πεινάνε και πότε χορτάσανε.

Επιβραβεύετε τα παιδιά και προσφέρετε ως ανταμοιβή κάποιο μη τρόφιμο, όπως για παράδειγμα ένα αυτοκόλλητο για την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών ή τη δοκιμή ενός νέου τροφίμου.Εφαρμόστε έναν μέτριου βαθμού περιορισμό και μάθετε στα παιδιά σας ότι όλα τα τρόφιμα μπορεί να είναι μέρος μιας υγιεινής διατροφής στις κατάλληλες ποσότητες.Ενθαρρύνετε, αλλά μην πιέζετε, τα παιδιά σας να καταναλώσουν φρούτα και λαχανικά.

Προσφέρετε μεγαλύτερες μερίδες από φρούτα και λαχανικά.Καταστήστε τα φρούτα και τα λαχανικά ελκυστικά στο μάτι, αλλάζοντάς τους το σχήμα ή τη μέθοδο μαγειρέματος. Ξεκινήστε την ημέρα του παιδιού σας με ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό.Πολλά παιδιά φεύγουν από το σπίτι χωρίς να έχουν πάρει πρωινό αυτό αποτελεί ίσως το πιο σημαντικό διατροφικό λάθος.

Λόγω του νυχτερινού ύπνου το σώμα έχει πολύ χαμηλά αποθέματα ενέργειας το πρωί και για να λειτουργήσει σωστά χρειάζεται ένα πλούσιο ποιοτικά πρωινό. Μερικές καλές λύσεις είναι το γάλα με τα δημητριακά ολικής αλέσεως, το μαύρο ψωμί με ένα βραστό αυγό, ένα τοστ, χυμός από φρέσκα φρούτα, ψωμί ολικής αλέσεως με βούτυρο και μέλι.Το υγιεινό πρωινό βοηθάει στην καλύτερη σχολική απόδοση, δίνει μεγαλύτερη ικανότητα εκμάθησης, μνήμης και συνδυαστικής σκέψης.Τα παιδιά που τρώνε πρωινό έχουν 30% λιγότερες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκα. Ετοιμάστε ένα κολατσιό για το σχολείο, καθώς προσφέρει στα παιδιά την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζονται, ώστε να είναι δραστήρια και αποδοτικά στο μάθημα.

Για το σχολείο Είναι προτιμότερο να φροντίζετε εσείς για το κολατσιό του από το σπίτι, ώστε να ελέγχετε την ποιότητα των πρώτων υλών.Ένα καλό κολατσιό μπορεί να αποτελέσει ένα τοστ ή κρύο σάντουιτς, ένα κουλούρι, ένα φρούτο ή ένας χυμός, μία φέτα σπιτικό κέικ ή σπιτική πίτα ή μερικά σπιτικά κουλουράκια.Αν πρέπει το παιδί να αγοράσει προϊόντα του κυλικείου, τότε φροντίστε οι αγορές του να είναι προσεκτικές και να μην αφορούν τρόφιμα με αυξημένα επίπεδα λιπαρών και ζάχαρης, όπως είναι τα γαριδάκια, οι πίτσες, τα αναψυκτικά.

Δώστε ποικιλία στο μεσημεριανό γεύμα,η διατροφή του παιδιού πρέπει να έχει ποικιλία για να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για την ανάπτυξή του.Μέσα στην εβδομάδα καλό είναι να καταναλώνει 2 φορές ψάρι, 1-2 φορές όσπρια, 1-2 φορές λαχανικά, 1 φορά ζυμαρικά, 1 φορά κρέας, 1 φορά κοτόπουλο. Το μεσημεριανό γεύμα δεν πρέπει να γίνεται μέσα σε κλίμα ανησυχίας και βιασύνης.Μην αφήνετε τα παιδιά να τρώνε μπροστά την τηλεόρασηκαθίστε όλοι μαζί στο τραπέζι και δώστε τους το παράδειγμα τρώγοντας φαγητά που μπορεί να μην είναι τις αρεσκείας σας αλλά είναι υγιεινά και πρέπει να μάθει να τα τρώει,προσπαθήστε να τηρήσετε σταθερή ώρα που γίνεται το γεύμα.

Το απογευματινό μικρογεύμα είναι απαραίτητο όσο το κολατσιό και δεν θα πρέπει να παραλείπεται από την διατροφή του παιδιού σας. Αυτό μπορεί να είναι χυμός από φρέσκα φρούτα, μία μπάρα δημητριακών, 1 ποτήρι γάλα κ.ά.

Το δείπνο είναι προτιμότερο να είναι πιο ελαφρύ από το μεσημεριανό, μιας και οι καύσεις με το πέρας της ημέρας έχουν μειωθεί ταυτόχρονα με τα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας. Ένα τυπικό δείπνο μπορεί να περιλαμβάνει:

  • γάλα ή γιαούρτι με δημητριακά,
  • μία σαλάτα εποχής με τυρί και ένα βραστό αυγό,
  • ένα τοστ ή κρύο σάντουιτς, ψητό κοτόπουλο ή μοσχάρι με σαλάτα,
  • φαγητό από το μεσημεριανό σε μικρότερη ποσότητα, μία ομελέτα κ.ά.

Στόχος σε κάθε περίπτωση είναι να διατηρήσετε το βάρος των παιδιών σας σε φυσιολογικά για την ηλικία τους επίπεδα.

  • αυξήστε την κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, οσπρίων, γαλακτοκομικών
  • περιορίστε την κατανάλωση ανθυγιεινών και πλούσιων σε λιπαρά και ζάχαρη σνακ (fast food, κρουασάν, πατατάκια κ.α.).
  • προτιμήστε την ‘σπιτική’ μαγειρική σε συνδυασμό με την αποφυγή κατανάλωσης γρήγορου έτοιμου φαγητού ως τροφή για τα παιδιά αυτής της ηλικίας.
  • Μην ξεχνάτε να χρησιμοποιείτε ελαιόλαδο στην παρασκευή των φαγητών.
  • Αντικαταστήστε τα αναψυκτικά με φυσικούς χυμούς Προτρέψτε τα να πίνουν καθημερινά 1 λίτρο νερό.

Δώστε τους κίνητρα ώστε να διατηρούνται σε ένα καλό επίπεδο φυσικής δραστηριότητας, μέσω της ενασχόλησής τους με κάποιο άθλημα. Βοηθήστε τα να παίζουν περισσότερο, καθώς αυξάνουν την κίνησή τους και περιορίστε τις ώρες που τα αφήνετε μπροστά από την τηλεόραση και τον υπολογιστή.

TAGS :

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.